کمپ ترک اعتیاد ازگل
درمان دردهای ترک اعتیاد
درمان دردهای ترک اعتیاد
درمان دردهای ترک اعتیاد

درمان دردهای ترک اعتیاد با جلسات درمانی پزشکی و روان پزشکی در کمپ ترک اعتیاد ازگل برگزار می شود که به تسکین این درد کمک بسیار زیادی می کند.

دیر یا زود، ما یک فرصت خوب یا یک فاجعه را تجربه می‌کنیم، که قبلاً در آن مورد چیزی در جلسات نشنیده بودیم .بعضی مواقع ،اتفاقی مانند جدایی و طلاق، از دست دادن شغل، یا تغییرات در خانواده ما، یک سری از احساسات را در وجودمان جاری می‌سازد که دیگر متوقف نمی‌شود.

اندوه، مشقت یا خیانت باعث می‌شود ما به شدت احساس تنهایی و انزوا کنیم. بعضی اوقات ما تغییرات فیزیکی را تجربه می‌کنیم که بار احساس و روانی سنگینی مانند افسردگی، دلهره و اضطراب، یا ترس عمیق به همراه دارند.

همینطور اوقاتی هست که ما علی رغم اینکه شرایط زندگی ما خوب به نظر می‌رسد اما می‌بینیم که در حالاتی بحرانی هستیم. حتی هیجان اصلی از دستیابی به رویاهایمان، یا پیدا کردن شغل جدید نقل مکان به محل یا کشور جدید، یا تشکیل خانواده هم احساس تعلق را در ما به وجود نمی‌آورد.

تشدید دردهای ترک اعتیاد با اتفاقات اطرافیان

بعضی اوقات یک رویداد خارجی می‌تواند باعث تشدید دردهای ترک اعتیاد شود و در مواقع دیگر هم این احساس از مکانی نامعلوم به سوی ما سرازیر شود. ما دوباره بدون هیچ دلیل خاصی، احساس کنیم که در گوشه‌ای گیر افتاده‌ایم. وقتی که این احساس را در حالی که هنوز پاک هستیم از سرمی‌گذرانیم، در می‌یابیم که این احساسات همیشه نیستند.

البته هنوز این نیست که ما همیشه راه خروج از این احساسات را می‌دانیم. اما با گذر از این تجربه در می‌یابیم که درکمان عمیق‌تر و ایمانمان به بهبودی بیشتر شده است. از طریق پشتکار ، لطف خداوند و حضور مستمر در جلسات ما رها می‌شویم.

مشاوره درمانی دردهای ترک اعتیاد

درمان دردهای ترک اعتیاد و راه حل آن

در نهایت برای همه ما در بهبودی بحران احساسات پیش خواهد آمد. ما گیج می‌شویم که آیا بهبودی ادامه خواهد داشت، یا اینکه فقط استراحتی کوتاه مدت  بوده  و ما  قرار  است دوباره  به دوران  دیوانگی خود  برگردیم.  یکی  از  اعضاء مشارکت  می‌کرد  که: ” زندگی من در ظاهر با ثبات بود، اما از درون آشفته و به هم  ریخته بودم.  من پاک هستم اما، افسرده، منفعل و پر از ترس بودم.”

بعضی اوقات ما با سال‌ها پاکی خود را در چنین شرایط بد و تاریک می‌بینیم. اما با دردهای اعتیاد خود کنار آمده‌ایم اما بعضی مشکلات عمیق و درونی ما هنوز با تمام قوا در وجودمان پابرجا هستند. احساساتی را که مدت‌ها دفن کرده بودیم شروع به جوشش می‌کند و ممکن است ما ابزاری برای روبرو شدن با آنها نداشته باشیم. یکی از اعضا مشارکت می‌کرد که :”هر قدر که بیشتر از خودم شناخت پیدا می‌کنم، احساس عصبانیت و جنون بیشتری به من دست می‌داد.”

پایان تلخی در بهبود وجود ندارد، اما ما بعضی اوقات احساس می‌کنیم که دقیقاً به پایان تلخ خودرسیده‌ایم بهبودی یک فرصت جدید در زندگی در اختیارمان قرار می‌دهد. و بعضی وقت‌ها ما باید این دعوت و فرصت را چندین بار پذیرا باشیم و تجربه کنیم.

درمان دردهای ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد ازگل

درمان دردهای ترک اعتیاد نیازمند همدردی از جانب اطرافیان و همچنین جلسات درمانی 12 قدم، مشاوره خانواده و جلسات درمانی فردی و گروهی و بویژه ویزیت پزشک عمومی بصورت هفته ای و زوانه که در کمپ ترک اعتیاد برگزار می شود، می باشد.

کمپ ترک اعتیاد ازگل به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد از نگاه بهزیستی با بکار گیری کادر درمان مجرب و متعهد با مشاوره های فردی بیماران و همچنین جلسات با خانواده های بیمار، درمان دردهای ترک اعتیاد را تسریع و آسان می سازد.

جلسات درمانی دردهای ترک اعتیاد

معجزه در درمان دردهای ترک اعتیاد

آخر خط‌های ما در بهبودی می‌تواند ترسناک باشد. زمانی که درد می‌کشیم، دوره‌های تاریک و سختی را تجربه می‌کنیم. درخواست کمک می‌تواند برایمان سخت باشد و بیشتر روی تفاوت‌هایمان تمرکز می‌کنیم. اما حتی در تاریک‌ترین و سخت‌ترین دوره‌ها، باز هم فرایند بهبودی ادامه دارد. به قول بعضی از اعضای بهبودی درست ۵ دقیقه قبل از وقوع معجزه، کنار نکشید.

اما این مسئله هم فقط یک بار اتفاق نمی‌افتد، بلکه زندگی پر است از لحظه‌های که با تصمیمات سخت روبرو می‌شویم که می‌توانیم تصمیم بگیریم که رشد کنیم یا کنار بکشیم. خیلی از ما حتی وقتی که اوضاع خیلی ناگوار نیست، بلکه یکی، دو ناهمواری روحانی بر سر راهمان قرار می‌گیرد، کنار می‌کشیم.

بعضی اوقات متاسفانه ما درست قبل از وقوع معجزه، راهمان را گم می‌کنیم ایمانی که به ما کمک کرد تا زندگی موفقی را بسازیم، ممکن است جهت حفظ و حمایت این موفقیت برای مدت طولانی کافی نباشد. به نوعی تازه از تسلیم نیاز داریم تا به پاکی و رشد خود ادامه دهیم. 

تغییر خود برای بهبودی اعتیاد

رشد روحانی می‌تواند گیج کننده، و ترسناک باشد و باعث تنهایی ما شود. بعضی از ما در حین این فرایند وقتی به جایی می‌رسیم که دیگر کسی یا چیزی برای سرزنش باقی نمانده و راهی جز تغییر خودمان وجود ندارد، منصرف می‌شویم و کنار می‌کشیم. خودخواهی و خودمحوری به سختی از بین می‌روند.

اما ما می‌توانیم با کمک کسانی که از این برهه به سلامت عبور کرداند، از این دوران بگذریم و در می‌یابیم که هدایای بزرگی در انتهای راه انتظارمان را می‌کشند. همان چیزهایی که وقتی تازه واردان بودیم به ما پیشنهاد می‌شد، هنوز هم برایمان کارایی دارد، یعنی:” علیرغم هر مشکلی باز هم به جلسات برگردیم.”

اگرچه خیلی از چالش‌ها که بر سر راهمان هستند عوارض شدیدی و ماندگاری دارد. اما در واقع ذات و شالوده آنها، روحانی است. تشخیص یک بحران روحانی سخت است، زیرا معمولاً به شکل بحرانی در روابط، مسائل مالی، شغلی و یا خانواده ظهور می‌کنند.

روش های درمان اعتیاد و تسکین درد ترک اعتیاد

بحران های ترک اعتیاد

زمانی که در بحران هستیم ممکن است قبل از اینکه به جلسات  پناه ببریم، انواع و اقسام بهانه‌ها و راه‌های فرار را امتحان کنیم. ما ممکن است به با بی‌ حوصلگی ،خشم، حالت تدافعی ،کینه توزی و احساس گناه بخواهیم صبر و تحمل اطرافیانمان را اندازه بگیریم. تنها راه خروج از این شرایط، درست از میان بحران است.

باید آستین‌ها را بالا بزنیم و شروع به کار کنیم این گونه کشمکش‌ها اغلب ما را به سطح بعدی  بهبودی رهنمود می‌سازد. اگر تمایل به  انجام این  کار را  داشته  باشید، تجربه  آن  باعث می‌شود تا تبدیل به افرادی قوی‌تر و سالم‌تر شوید.

اوایل بهبودی می‌شنیدیم که اگر آمدن به جلسات را ادامه دهیم دیر یا زود داستان زندگی خود را از دهان عضو دیگر خواهیم شنید. البته اینکه فکر کنیم فقط به شنیدن داستان دوران مصرف خود احتیاج داریم یک اشتباه است. زیرا داستان بهبودی ما نیز به اندازه کافی هیجان انگیز است، و بعضی اوقات ما نیز داریم تا به جلسات برویم و به داستان بهبودی گوش کنیم. ما زمان آن را خواهیم شنید که یاد بگیریم هم با قلب و هم با گوش خود بشنویم. 

امید راه درمان از اعتیاد

بعضی اوقات هم لازم است تا برای شنیدن آن جستجو کنیم، به دنبال جلسات جدید بگردیم ،از دیگران درخواست کنیم، و دوباره وضع فعلی خود مشارکت کنیم. ما افرادی را پیدا خواهیم کرد که اوضاع فعلی ما را تجربه کرده‌اند و از آن با حفظ پاکی خود عبور نمودنداند. ما نیاز  داریم تا دیگران به ما کمک کنند تا این دوره را پشت سر بگذاریم، و لازم است ما نیز در حالی که التیام می‌یابیم  به کمک دیگران بشتابیم.

امید همیشه وجود دارد .وقتی که به دیگران گوش می‌کنیم که درباره دردهای خود مشارکت می‌کنند و اینکه چگونه با این دردها کنار آمده و آن را از سر گذرانده‌اند ،باعث می‌شود تا دیدگاه ما وسیع‌تر گردد ابزار جدیدی در حین عمل پیدا می‌کنیم و یاد می‌گیریم که از تجربیات دیگران استفاده کنیم تا در زندگی خود پیش رفع نماییم. زمانی که رفتار و چشم انداز خود را تغییر می‌دهیم، احساس  شفقت و سپاسگزاری جدیدی را تجربه می‌کنیم. شاید ارزشمندترین درسی که می‌گیریم، احساس همدلی باشد.

همدلی و همراهی با بیمار برای درمان دردهای ترک اعتیاد

اگرچه همدلی یک طرح و برنامه درمانی نیست، بلکه یک روش زندگی است. وقتی که با  یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنیم و شاهد رشد یکدیگر هستیم. باور می‌کنیم که امکان بهبودی برای ما نیز وجود دارد. گوش کردن بدون قضاوت به مشارکت دیگران معتادان، سرآغازی خواهد بود برای اینکه بتوانیم به ندای قلب خود بدون قضاوت گوش کنیم و خود را تنبیه نکنیم.

وقتی که با خود رحم و شفقت داشته باشیم، به خود اجازه خواهیم داد تا در این دنیا حضور پیدا کنیم، که باعث می‌شود تا برای دنیا نیز مفیدتر باشیم.

نتیجه رنج‌هایی که در گذشته تحمل کردیم این است که قابلیت احساس خوشی و سپاسگزاری را پیدا می‌کنیم .پاک ماندن هیچ ضمانتی نیست برای اینکه اتفاق بدی در زندگیمان نخواهد افتد. اما اصول نهفته در قدم‌ها به ما می‌آموزد که زندگی کنیم تحت شرایط زندگی، و شهامت و نیروی ودانش لازم برای پاک ماندن علیرغم هر اتفاقی را به ما میدهد.

مهم نیست که چه شرایطی را پشت سر گزاشته ایم،ما قادر خواهیم بود که زندگی همراه با نشاط و هدفمندی را تجربه کنیم.  ایمان نیرویی است که باعث می‌شود ما به تلاش خود ادامه دهیم حتی اگر دلیلش برای ما روشن نباشد.

درمان دردهای ترک اعتیاد با جلسات درمانی و ویزیت پزشک عمومی

جلسات بهبودی ترک اعتیاد چه کمکی به ما می کند؟

یکی از منافع کمک به دیگران این است که در می‌یابیم حتی دردناک‌ترین تجربیاتمان می‌تواند به دیگران کمک کند .زمانی که به کسی می‌گویم:” من هم این دوران را پشت داشته‌ام، و پاک ماندم.” با سپاسگزاری تشخیص می‌دهیم دورانی را گذرانده‌ایم که می‌ترسیدیم نتوانیم آن را به سلامت عبور کنیم. توانایی اینکه نه تنها می‌توانیم به گذشته نگاه کنیم، بلکه می‌توانیم دست کمک دراز نماییم و به کسی کمک کنیم تا او هم از این برهه گذر کند، برای ما ارضا کننده و غنی است.

گذراندن این زمان‌ها باعث تقویت ایمان می‌گردد وقتی با مسائلی که راه حل آسانی ندارند دست به گریبان هستیم رشد بیشتری را تجربه می‌کنیم یکی از اعضا مشارکت می‌کرد که:” بعضی‌ها گردشگران روحانی هستند و بعضی‌ها کاوشگران روحانی، اولی سعی می‌کند که همیشه در امان باشد و دومی شجاعانه سعی می‌کند حضور خداوند را لمس کند. و هر قدر رابطه‌اش را بیشتر ادامه می‌دهد بیشتر از وجود  او مطمئن می‌شود.”

پاسخ سوالات ذهنی با مشاوره درمان اعتیاد

هر قدر در بهبودی خود به بلوغ بیشتری برسیم، بهتر یاد بگیریم که با سوالات و مسائل سخت، راحت باشیم .به جای اینکه فقط زمان راحت باشیم که فکر می‌کنیم همه چیز را جمع و جور کرده‌ایم .داشتن جواب همه سوالات تعیین پذیری ما را کم می‌کند اغلب زمان‌هایی که می‌گوییم به دنبال راه حل هستیم در واقع به دنبال کنترل کردن هستیم. بارها و بارها ما به دنبال جواد جواب بوده‌ایم اما در حقیقت جواب چندان برای یافتن، وجود ندارد، و ما همه نیاز چندانی به جواب نداریم.

جلسات بهبودی به ما کمک می‌کند تا توانایی خود را در صادق بودن با خود و دیگران را افزایش دهیم. در اغلب موارد ما می‌توانیم خیلی زود در این فرایند، مسئولیتمان برای اعمال و انگیزه‌هایم را تشخیص دهیم و بپذیریم. شناسایی اینکه چه چیز باعث می‌شود تا رفتارهای ما اینگونه باشد، کمک می‌کند تا از ظهور بیماری به شکل‌های مختلف نجات یابیم. در ضمن به ما توانایی می‌دهد تا مسائل را بهتر ببینیم. و بنابراین بهتر و بیشتر به سمت چیزی که می‌خواهیم حرکت می کنیم، به جای اینکه از دست چیزهایی که می‌ترسیم، فرار کنیم.

رهایی از باورهای غلط برای ترک اعتیاد

هر بار که ما مسئله‌ای مورد دلخواه را رها می‌کنیم، احساس ناخوشایند به ما دست می‌دهد، اما پس از این فرصت جدیدی برایمان پیش خواهد آمد و هر بار که این فرایند را طی می‌کنیم، آزادی بیشتری پیدا می‌کنیم. اما ممکن است سال‌ها بگذرد تا ما بتوانیم به اندازه کافی دست از کنترل برداریم و رها کنیم و قادر باشیم آزادی را تجربه کنیم. ماچندان سرسختانه به علایق وباور های خود می چسبیم که کنترل کردن تمام مسائل زندگی را با مراقبت از بهبودی‌مان اشتباه می‌گیریم. رها کردن در شرایط مختلف بهبودی، متفاوت است.

در صلح بودن با فقدان و خسارت، راهی است برای تمرین پذیرش زمانی که خسارت یا فقدانی را تجربه می‌کنیم اما هنوز در درون خود احساس یکپارچگی می‌کنیم، تغییری بزرگ رخ می‌دهد. این احساس که باید به طور دائم برای بقا بجنگیم، کمرنگ می‌شود. ما یکدیگر می‌توانیم اجازه دهیم حق با دیگران باشد یا چیزی را رها کنیم، بدون اینکه وقار و مناعت طبع خود را از دست بدهیم. ما دیگر می‌توانیم نقش خود را در مسائل ببینیم بدون اینکه بخواهیم مثل همیشه به دنبال مقصر باشیم تا همه تقصیرات را به گردنش بیندازیم.

کمک به بیماران اعتیاد برای درمان درد ترک اعتیاد

شناخت خود برای درمان دردهای ترک اعتیاد

اغلب فقدان یا خساراتی را که در زمان حال برای پذیرش آن مشکل داریم، می‌تواند به ما کمک کند تا با فقدان‌ها یا خسارات گذشته که هنوز ما را اذیت می‌کنند، بهتر کنار بیاییم. پذیرش یک امر “همه یا هیچ” نیست و لزوماً همه به یکباره اتفاق نمی‌افتد. هم مانند خیلی دیگر از درس‌هایی که در بهبودی گرفته‌ایم، همیشه راهی برای یادگیری مسائلی که همراه با درد نیست وجود دارد، که البته اکثراً دیر به یادشان می‌افتیم.

هر قدر بیشتر از خود شناخت پیدا کنیم، بهتر قادر خواهیم بود، دورنمای شخصی خود را از امید را ترسیم کنیم. در همان حال باید به خاطر داشته باشیم که دورنما و تصویر ما از خود تنها نیم نگاهی است به اراده نیروی برتر برای ما. در حالی که به دنبال هدفمان هستیم، ممکن است ببینیم در شرایط و مقامی هست که حتی تصورش هم را نمی‌کنیم همه چیز امکان دارد، اما باید برای آن ریسک کنیم .و ممکن است بعضی مواقع هم شکست را تجربه نماییم .حتی زمانی که با سرزمین می‌خوریم، باید دوباره بلند شویم و به جلو حرکت کنیم.

این نیز قسمتی از سفر است. ترس ما از حقیقت کمتر و کمتر می‌شود. اما با ایستادن، را کد بودن و اینکه صبر کنیم تا بهبودی برایمان پیش بیاید بجایی نخواهد رسید. ما باید یاد بگیریم، رشد کنیم، ببخشیم، خلق کنیم و باز هم در جلسات شرکت کنیم.

دورنمای امید 

تمرین پذیرش عشق و مهربانی به ما 

کند تا خود را بی قید و شرط 

باید برای درمان دردهای ترک اعتیاد ایمان قوی داشته باشیم

بپذیریم هر قدر که ایمان ما قوی تر شود به همان نسبت معنی عمل کردن از را روی نیت خیر برای ما تغییر می.کند ما دیگر از بیماری خود یا شرایطی که در بهبودی داریم به عنوان یک بهانه جهت توجیه رفتار بد خود استفاده کنیم . بهبودی ما دائم توسط چیزهای جدیدی که می آموزیم غنی تر نمیشود ما با خودمان با تمام چیزهای که بدست آورده ایم از دست داده ایم.

آموخته ایم و یا همانی که هستیم آشتی میکنیم و در صلح و آرامش خواهیم بود. ما سپاس گزار رویدادهای که در زندگی ما را به نقطه فعلی رسانده خواهیم بود این فرآیند نیرویی برتر از خودمان .است و پاداش باقی ماندن در این فرآیند در صلح و آشتی بودن با خود واقعیمان خواهد بود.

خویشتن پذیری در طول زمان تغییر می‌کند، ما یاد می‌گیریم که با ضعفهای اخلاقی و نقصهای خود کنار بیایم و زندگی .کنیم. ما در می یابیم احتمال برطرف شدن نقصهایی که میپذیریم و عفو میکنیم بسیار بیشتر آنهایی که بر علیه شان میجنگیم و سعی میکنیم آنها را کنترل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *