کمپ ترک اعتیاد ازگل
ترک اعتیاد و ارتباط با خداوند
  1. کمپ ترک اعتیاد ازگل
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. ترک اعتیاد و ارتباط…
برنامه های پس از ترک اعتیاد
ترک اعتیاد و ارتباط با خداوند

‎ممکن است بخواهیم هنگام ترک اعتیاد و ارتباط با خداوند شروع به معامله کنیم و به او قول انجام کارهای بسیاری بدهیم اگر که مشکلمان برطرف شود. این نوع معامله غیر معمول نیست، اما خطرناک است و اغلب مضر.

اگر در دعاهای خود شروع به دادن قول و داشتن توقع کنیم خود را در معرض بحران‌های روحانی قرار داده ایم. باید متوجه بود که نیروی برتر یکی از آن دستگاه‌هایی نیست که در آن پول می اندازند تا جنس مورد نیاز از آن خارج شود. وقتی زیستن تحت شرایط زندگی را می پذیرم، به این درک می رسیم که شرایط آن غیر قابل مذاکره است.

معجزات خداوند در زمان ترک اعتیاد

معجزات به طور دائم برای ما و در اطراف ما به وقوع میپیوندند این واقعیت که ما زنده و پاک هستیم تا با چالش‌های زندگی روبرو شویم خود یک معجزه است، و اگر درست بنگریم معجزات بیشتری در راه است.

سپاسگزاری ممکن است در زمان هایی که بیشترین نیاز را به آن داریم سخت ترین کار ممکن باشد در لحظات بحرانی به دنبال دلایلی جهت شکرگزاری گشتن می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

اما درخواست و طلب معجزه کردن معمولاً فایده ای ندارد ما باید اقدام و عمل لازم را انجام دهیم و نتیجه آن را بسپاریم.

برای ترک باید تسلیم قدرت خداوند شوید

تسلیم شدن در دوران بیماری می‌تواند معنای متفاوتی داشته باشد. ما یا باید در برابر فرآیند درمان تسلیم شویم یا در برابر واقعیت فناپذیر بودن و میرایی یا در برابر امکان ادامه زندگی. در اینجا تسلیم شدن به معنی انصراف و بی خیالی نیست.

یکی از مددجویان در کمپ ترک اعتیاد در حین یک بیماری طولانی می گفت که برای من خیلی آسان بود که در برابر امکان مرگ تسلیم شوم اما تسلیم شدن در برابر تمایل به جنگیدن برای حفظ زندگی بسیار متفاوت و عمیق بود.

‎یک معتاد در حال بهبودی نمونه و یا یک روش صحیح و معین برای انجام کارها وجود ندارد. برخی از ما با نگاهی صادقانه به خود و زندگیمان در میابیم که واقعاً دلمان نمی خواهد که عمر طولانی داشته باشیم ممکن است عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد، عمر طولانی یک هدف جامع و جهانی یا حتی یک امر پسندیده جامع و جهانی نیست.

سخت ترین تصمصم در کمپ ترک اعتیاد

بعضی از ما انتخاب‌های میکنیم علی رغم آن که می دانیم این انتخاب ها باعث کوتاه شدن عمرمان می‌شوند. ما ممکن است انتخاب کنیم که سیگار بکشیم یا انتخاب کنیم که تغذیه ایی مضر و ناسالم داشته باشیم یا ممکن است.

تصمیم بگیریم که درمان بیماری خاصی را متوقف یا اصلا شروع نکنیم یکی از بچه ها در کمپ ترک اعتیاد که بودیم میگفت پدر و مادرش سن بالایی داشتند و بسیار سختی کشیده بودند می گفت من نمی‌خواهم کاری را که آنها با من کردند با دختر خودم بکنم من زندگیی دارم که عاشقش هستم، اما این به معنای آن نیست که تصمیم دارم این دست را تا آخر بازی کنم.

بعضی از تصمیماتی که میگیریم یا احساسات شدیدی که نسبت به این تصمیمات داریم ممکن است باعث تعجب خودمان نیز بشوند. ‎این تصمیمات عمیقاً شخصی هستند و ما آنها را بر طبق ارزشهایمان اتخاذ می‌کنیم.

انتخاب ترک اعتیاد با ارتباط و توسل به خدا

ما می‌خواهیم مطمئن شویم هنگامی که ترک اعتیاد و ارتباط با خدا را انجام میدهیم داریم از روی باورهایمان عمل می‌کنیم و در حال به وجود آوردن بهانه و دستاویزی برای لغزش و مصرف مجدد نیستیم.

هر یک از ما در زندگی به تعادلی بین مراقبت کامل یا غفلت مخرب از خود دست می یابیم. هر انتخابی که داشته باشی مهم این است که بدانیم ما آن را انتخاب کرده ایم و درک کنیم که همیشه حق انتخاب داریم و آنها را صادقانه و شفاف بررسی کرده‌ایم.

‎ما همیشه در دور تسلسل هستیم بین سلامتی یا بیماری، کنش یا آرزو، زندگی بر طبق باورهایمان یا خیانت به خود و ارزش های مان. ما باره و بارها به ابزار برنامه رجوع می‌کنیم تا تعادلی دقیق را مجدد در زندگی خود ایجاد کنیم و راهی برای بازگشت به زندگی راحت پیدا نمایم فرایند ترازنامه نویسی، جبران خسارت و تسلیم شدن منابع بی انتهایی برای پیشرفت در اختیارمان قرار می‌دهند.

بازیابی به ارزش های خود در ارتباط با خدا بعد از ترک اعتیاد

ما ارزش های خود را پیدا می‌کنیم و در می‌یابیم که زندگی با آنها به چه شکل و معنا است. در طول مدت توقعات خود در مورد اینکه زندگی باید به چه شکلی باشد یا اینکه دیگران از ما چه انتظاری دارند را رها میکنیم و بر طبق ارزش هایی که در خود یافته‌ایم زندگی خواهیم کرد.

زمانی که واقعیت وجود خود را درک می کنیم در میابیم که دیگر مجبور نیستیم به دنبال تکامل یا تباهی خود باشیم. ما آزاد هستیم تا بر طبق انتخاب و طرح خود زندگی کنیم. در آن زمان که مواد مخدر و محرک مصرف میکردیم و در اوج مشکلات و تنش ها بودیم اصلا به فکر این نبودیم که ارتباطی با خداوند و نیروی برترمان داشته باشیم.

همه مشکلات و درد ها در مصرف روزانه مواد خلاصه میشد، تا اینکه وقتی به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کردم و شروع به بهبودی کردم با ارتباط با روانشناس و پزشک و مددیاران و دوستان بهبودی کم کم به این درک رسیدم که وجود خداوند چقدر می‌تواند در مسیر زندگی و بهبودی به من کمک کند. ارتباط مداوم و مستمر با نیروی برتر (خداوند) میتواند ذهن و افکار مرا آرام و با نشاط کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *