کمپ ترک اعتیاد ازگل
انواع مشروبات الکلی کدامند و مراحل ترک آن در کمپ ترک اعتیاد؟
  1. کمپ ترک اعتیاد ازگل
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. اخبار و مقالات
  6. /
  7. انواع مشروبات الکلی کدامند…
انواع مشروبات الکلی
انواع مشروبات الکلی کدامند و مراحل ترک آن در کمپ ترک اعتیاد؟

کمپ ترک اعتیاد ازگل کلیه فرآورده های الکلی به صورت خوراکی مصرف می شوند و جذب این ماده موجود در آنها از طریق اندام گوارشی صورت می گیرد یا الکل درانواع نوشیدنی ها و مشروبات الکلی متفاوت است و هر یک می تواند تاثیر متفاوتی روی فرد داشته باشد که دچار اعتیاد آنها شوید چهار نوع الکل نوشیدنی وجود دارد:

  1. آبجو (حاوی ۶ تا ۹ درصد در کل)
  2. مشروب یا شراب (حاوی ۲۱ تا ۴۱ درصد در کل)
  3. مشروبات تقویت شده که به آنها الکل اضافه می شود حاوی ۱۸ تا ۲۰ درصد الکل
  4. لیکور یا عرق مثل ویسکی و ودکا و جین حاوی ۴۰ تا ۵۰ درصد الکل

طعم و مزه مشخص این نوع مشروبات مختلف حاصل روش های تولید آنها است که به پیدایش انواع مختلف ترکیب شیمیایی الکل مثل متانول و بوتانول، آلدئیدها و غیره می انجامد. هرچند این ترکیبات ممکن است اثرات روانگردان متفاوتی به مشروبات الکلی مختلف بخشند اما به طور کلی این تفاوت ها جزئی است.

جهت مشاوره رایگان با کمپ ترک اعتیاد تماس بگیرید.

معتاد کیست اعتیاد چیست

کمپ ترک اعتیاد الکل و روش‌های ترک آن؟

روشی که الکل روی هر فرد مصرف کننده تاثیر می گذارد به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله سن و وزن جنسیت، وضعیت سلامت، میزان تحمل، انتظارات فرد. از اثرات الکل وضعیت خلق نحوه سوخت و ساز بدنی و محیطی که در آن الکل مصرف می شود. ترکیب شدن الکل با سایر مواد ممکن است اثرات این مواد را تشدید کرده است و لذا عوارض نامطلوب آن ها را افزایش می دهد.

عوارض مصرف الکل بیش از آنکه از مصرف مداوم این ماده تاثیر بپذیرد تحت تاثیر میزان مصرف در هر نوبت قرار دارد. بدین معنی که فردی که گهگاهی الکل میخورد اما حجم الکلی که در هر بار مصرف میکند زیاد است بیشتر از فردی که همان میزان الکل را در نوبت‌های متعدد مصرف میکند آسیب میبیند که برای ترک آن باید به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرد. حدود ۱۰ درصد الکل مصرفی از معده و باقی آن از روده کوچک و اندکی نیز از روده بزرگ جذب می شود.

این نوع به سرعت از این اندام جذب رگ های خونی می شود و خود را به بخش های مختلف بدن رسان به و بسته به میزان تجمع آن در هر قسمت باعث کند شدن فعالیت‌های مغز و نخاع می گردد. بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پس از مصرف غلظت الکل خون بالا می رود و زمان اوج غلظت بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه پس از مصرف حاصل می‌شود که بسته به اینکه با شکم خالی یا همراه غذا مصرف شود، متفاوت خواهد بود.

مصرف الکل با شکم خالی جذب را تسریع می کند. زمان رسیدن به اوج لذت خونی همچنین به طور به طول مدتی که ضمن آن الکل مصرف می شود بستگی دارد. مصرف سریع رسیدن به اوج لذت را تصریح و مصرف تدریجی زمان آن را طولانی‌تر می‌کند. جذب الکل در مورد نوشیدنی هایی که غلظت الکل بالاتری دارند سریعتر صورت گرفته و فرد زودتر به حالت مستی می رسد.

چگونه میتوان تشخیص داد که فردی الکل مصرف کرده است؟

فردی که الکل مصرف می‌کند معمولاً خلق بسیار شاد و سرحال پیدا می‌کند اما رفتارهای او به گونه‌ای نیست که از سوی دیگران به نظر احمق یا دیوانه به نظر برسد. حافظه فرد خیلی زود تحت تاثیر قرار گرفته و قید و بندهای زیادی از رفتارهای او برداشته می‌شود که ممکن است در این حالت دست به رفتارهای بزند که منجر به پشیمانی بعدی گردد و حتی ممکن است بعداً به خاطر نیاورد که این رفتار را انجام داده است.

تصمیم گیری های فرد نیز در این حالت تحت تاثیر قرار می گیرند. برخی افراد در این مواقع دست به معاملاتی می زنند که زندگی آنها را در معرض خطر قرار می دهد.

در اثر مصرف زیاد الکل کنترل فیزیکی از بین می رود و فرد تعادلش را از دست داده و تکلم بریده بریده و تاری دید پیدا می کند. از این رو احتمال تصادفات رانندگی درگیری‌های فیزیکی و درگیر شدن در رفتارهای جنسی پرخطر در این افراد بسیار زیاد است، که باید برای درمان آن هرچه زودتر به کمپ ترک اعتیادهای معتبر کشور مراجعه نمود.

معتاد کیست؟

اثرات کوتاه مدت مصرف مشروبات کدامند؟

الکل به سرعت وارد گردش خون شده و خود را به قسمت‌های مختلف بدن میرساند. اغلب سیستم های بدنی تحت تاثیر الکل و قرار گرفته و فعالیتشان مختل می شود بسته به میزان مصرف و شرایط فرد مصرف کننده الکل می‌تواند دامنه وسیعی از اثرات کوتاه مدت و فوری را ایجاد نماید.

برخی از آنها عبارتند از: شکسته شدن قید و بند ها و ناتوانی در جلوگیری از بروز هیجانات، سرگیجه و برافروختگی چهره در نتیجه اتساع رگهای خونی، افزایش ترشح اسید معده، اختلال عمومی در کارکرد مغز و دستگاه عصبی، ایجاد ناهماهنگی کلی در بدن، اختلال در مهارت های حرکتی، افت سرعت واکنش محرک های محیطی، پرخاشگری، اختلال عمومی در حواس ، تاری دید و تکلم بریده بریده، تهوع، فقدان هوشیاری. مصرف سنگین الکل ممکن است ایجاد مسمومیت در فرد نماید که دوره های کوتاهی از سردرد تهوع و در برخی اوقات استفراغ را به همراه دارد.

آثار بلند مدت مصرف مشروبات کدامند و مراحل ترک آن در کمپ ترک اعتیاد؟

برخی از عوارض آسیب های الکل مانند آنچه که ذکر گردید پس از مصرف الکل و طی دوره کوتاهی رخ می‌دهند. اما الکل دارای عوارضی نیز هست که در طی مصرف بلند مدت این ماده و اغلب به صورت تدریجی و شاید حتی سالها بروز می‌یابند مثل: نارسایی های کبدی، مشکلات قلبی عروقی، برخی سرطان های خاص و غیره. مشکلات کبدی شایع‌ترین اختلال مرتبط با مصرف الکل می باشد. 

برخی از مصرف کنندگان الکل در اثر مصرف مزمن به هپاتیت الکلی یا التهاب کبدی دچار می‌شوند که علائم آن عبارت است از: تب یرقان (زردی بیش از حد پوست کره چشم و ادرار و دردهای نامعمول شکمی)

هپاتیت الکلی در صورتی که مصرف الکل ادامه داشته باشد می‌تواند منجر به مرگ نیز بشود در صورتی که مصرف الکل متوقف و درمان صورت گیرد شاید عکس بوده و احتمال ترک اعتیاد فرد وجود دارد حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کسانی که مصرف سنگین الکل دارند به سیروز کبدی یا زخم کبد مبتلا می‌گردند. افرادی که سیروز کبدی دارند نباید به هیچ وجه الکل بخورند. چرا که مرگ آنها را در پی خواهد داشت.

سیروز کبدی برگشت پذیر نیست اما اگر فرد مصرف الکل را در کمپ ترک اعتیاد ازگل شانس زنده ماندن او بیشتر خواهد شد. اگر چه درمان هایی برای این بیماری در دسترس است اما ممکن است در برخی موارد به پیوند کبد نیاز باشد افرادی که هپاتیت c دارند در برابر آسیب های کبدی ناشی از مصرف الکل آسیب پذیرترند و مصرف الکل در این افراد به احتمال زیاد آنها را با سیروز کبدی یا سرطان کبد رو به رو خواهد نمود.

سرطان مصرف طولانی مدت الکل با احتمال ابتلا به برخی انواع سرطان به ویژه سرطان های مری دهان گلو و حنجره ارتباط بسیار نزدیک دارد و برخی تحقیقات نیز حاکی از آنند که مصرف الکل در زنان احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد همچنین مصرف الکل با سرطان های روده و رکتوم نیز رابطه دارد.

پانکراتیت پانکراس یا لوزالمعده با ترشح انسولین قند خون را تنظیم می کند. همچنین در هضم غذا نیز نقش موثری دارد. مصرف بلند مدت الکل می‌تواند به این عضو آسیب رسانده و منجر به شکل گیری بیماری پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده گردد. پانکراتیت حاد میتواند با دردهای شکمی شدیدی همراه باشد که کشنده هستند پانکراتیت مزمن نیز با دل دردهای مزمن اسهال و پایین آمدن شدید وزن فرد همراه است.

قلب مصرف سنگین الکل فرد را در برابر ناراحتی های قلبی آسیب پذیر ساخته و احتمال حملات قلبی سکته و فشار خون را در افراد افزایش می‌دهد.

سیستم ایمنی بدن الکل به طور کلی می تواند روی سیستم ایمنی بدن تأثیر گذارده و با تضعیف نمودن دفاع های بدن فرد را در برابر بیماری های مختلف آسیب پذیر کند.

مغز مغز نوجوانان هنوز در حال رشد بوده و به اثرات الکل بسیار حساس است. مصرف زیاد الکل در این دوره می تواند قدرت تصمیم گیری و قضاوت فرد را به شدت مختلف ساخته و یا عوارضی بلندمدت و پایداری روی حافظه بر جای بگذارد. الکل به طور متوسط ۱۰ سال از عمر افراد مبتلا به سوء مصرف الکل می کاهد الکل در مرگ‌های ناشی از مصرف مواد در راس سایر مواد قرار دارد.