کمپ ترک اعتیاد ازگل
عوارض مصرف تریاک
عوارض مصرف تریاک
عوارض مصرف تریاک

 برای شناخت عوارض مصرف تریاک، پیشگیری و راه های درمان آن را میتوانید این مطلب را ملالعه کنید. تریاک از گیاه خشخاش گرفته می‌شود و مورفین و کدئین از مشتقات آن است. مصرف تریاک در ایران سابقه ای طولانی دارد. 

مردها بیشتر از زن ها مصرف می‌کنند. این باور که تریاک درمان بسیاری از امراض است، نسل به نسل منتقل شده است.

در مطالعه ای درباره سالمندان بستری در بیمارستان، ۱۶/۳ درصد آن ها به تریاک معتاد بوده اند.۳ درصد این افراد تریاک را همچون مُسّکن مصرف می‌کردند و بقیه موارد آن را کاهنده چربی خون، و داروی پُرفشاری خون، دیابت، سکته مغزی، ناراحتی کلیه و غیره می‌دانستند. 

تریاک چیست

با مصرف تریاک دچار چه عوارضی می شویم؟

عوارض مصرف مواد تریاکی با نشانه هایی مانند کاهش حرکات معده و روده ، مشکلات تنفسی ، بی حسی و کرختی ، تهوع و استفراغ ، لختی کلام ، کم شدن فشار خون و ضربان قلب ، تنگ شدن مردمک ها یا گشاد شدن آن ها بر اثر بی اکسیژنی نشئت گرفته از مسمومیت شدید ؛ و تشنج ، نشئت گرفته از زیاده روی در مصرف همراه است.

تنگی مردمک ها و یُبوست در افرادی که به مصرف مواد عادت کرده اند ، کماکان ادامه پیدا می‌کند. با مصرف مواد تریاکی ، فرد ابتدا سرخوشی کاذب بدست می آورد ، سپس بی احساسی ، سردی ، کم توجهی ، کم شدن حافظه ، خواب آلودگی و کندی روانی _ حرکتی جای آن را می‌گیرد.

علائم روان پریشی ، افسردگی و شیدایی ، اختلال خواب و مشکلات جنسی مانند ناتوانی جنسی نیز در این افراد شایع می باشد . مصرف تریاک شما را از ارتباطی سالم با جامعه و حق استقلال و آزادی در زندگی و امورات شخصی محروم می‌سازد.

شیوه مصرف تریاک

علائم روان پریشی ، افسردگی و شیدایی ، اختلال خواب و مشکلات جنسی مانند ناتوانی جنسی نیز در این افراد شایع می باشد. مصرف تریاک شما را از ارتباطی سالم با جامعه و حق استقلال و آزادی در زندگی و امورات شخصی محروم می‌سازد.

برای مشاوره و ترک این ماده مخدر با کمپ ترک اعتیاد ازگل تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *