کمپ ترک اعتیاد ازگل
عوارض مصرف حشیش
مواد مخدر عوارض مصرف حشیش
عوارض مصرف حشیش

آیا درباره عوارض مصرف حشیش یا گل اطلاع دارید؟

عوارض مصرف حشیش، این گیاه از شاهدانه هندی موادی استخراج می شود که تشکیل دهنده حشیش و مشتقات آن است. این ماده مخدر اسامی مختلفی مانند حشیش، گراس، ماری جوانا، علف، چای، همپ، بنگ، سیگاری و غیره دارد.

این مواد مخدر جزو پر مصرف ترین مواد غیرقانونی در سطح جهان است. شاهدانه هندی از گیاهان بومی ایران است. ساکنان فلات ایران ‌و اقوام آریایی در مراسم عزاداری خود از نوعی حمام بخار بنگ استفاده می کردند.

مصرف حشیش

حشیش چگونه مصرف میشود؟

این مواد بیشتر تدخینی مصرف می شود. برای تدخین، آن را بطور دستی در کاغذ می پیچند، اما عده ای برای اینکار آن را با تنباکو مخلوط میکنند. این مواد در پیپ یا قلیان نیز تدخین می شود.

روغن آن را گرم و بخار آن را استنشاق می کنند. در برخی مناطق این مواد را همراه غذا یا شیرینی می پزند یا مثل چای دم کرده مصرف می کنند.

عوارض مصرف حشیش و اثر آن چیست؟

اثر مصرف حشیش و مواد مرتبط با آن، طی چند دقیقه پس از تدخین یا نیم ساعت تا یک ساعت پس از مصرف خوراکی (جویدن،دم کردن) ظاهر می‌شود، و ۵ تا ۱۲ ساعت باقی می ماند.

اما آزمایش ادرار تا چهار هفته مثبت است، مصرف آنها موجب سرخوشی، احساس قدرت، پر اشتهایی، دگرگونی در درک زمان و مکان، اختلال در تصویر بدنی و هماهنگی عضلات، احساس کند شدن زمان و اختلال در قضاوت می شود، این مواد حساسیت شنوایی و تلقین روان گردان پذیری را زیاد می کند.

عوارض مصرف حشیش یا گل و ترک آن

سرخی چشم ،خشکی دهان و افزایش ضربان قلب از علایم عینی مصرف آن هاست. مصرف حشیش بسیار خطرناک و اغواکننده است، زیرا وابستگی جسمی به آنها کم است و در ظاهر اعتیاد آور به نظر نمی آیند، ولی عده زیادی آن را مصرف می کنند و وابستگی روانی به آنها زیاد است.

مصرف حشیش دروازه ورود به مواد اعتیاد آور

این مواد دروازه ورود به مواد اعتیاد آور سنگین محسوب می شود. در عمل هم مشاهده می شود که جوانان نخست به سراغ مواد مشتق از حشیش می روند. سپس به هروئین یا کوکائین اعتیاد پیدا می‌کنند.
حشیش در عرق و بزاق نیز یافت می شود، اما در آزمایش ادرار بهتر مشاهده می شود و تا ۴ هفته مثبت می ماند، در برخی افراد ممکن است تا ۱۱ هفته پس از مصرف آزمایش ادرار مثبت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *