کمپ ترک اعتیاد ازگل
آثار مصرف تریاک > کمپ ترک اعتیاد ازگل
شیوه مصرف تریاک
آثار مصرف تریاک > کمپ ترک اعتیاد ازگل

آثار مصرف تریاک > کمپ ترک اعتیاد ازگل

آثار کوتاه مدت مصرف تریاک: احساس سرخوشی، خواب‌آلودگی، رخوت و خمودی، احساس شل شدن عضلات، کاهش یا افزایش فعالیت جسمانی، اشکال در تمرکز، احساس تهوع، استفراغ، یبوست، فقدان اشتها و انقباض مردمک چشم می باشد.

همچنین آثار دراز مدت مصرف تریاک بی ثباتی خلقی رویاهای نامطلوب در خواب یبوست کاهش انگیزه جنسی تحمل و وابستگی می باشد.

در صورتی که ماده مخدر به معتاد نرسد و از ۱۰ تا ۱۲ ساعت تجاوز کند دچار علائم خماری می‌شود و نشانه‌های مثل خمیازه آبریزش از بینی و چشم عطسه عرق زیاد لرز بی قراری و اضطراب در فرد به وجود می آید.

با ادامه محرومیت عوارض شدید تر و استفراغ اسهال و بی اشتهایی درد های شدید پشت و شکم و عضلات دست و پا و عوارض دیگر افزوده می‌شود. تریاک و مشتقات آن دندان ها را کثیف و آسیب‌پذیر کرده مخاط دهان را ملتهب می سازد و موجب نفسان ترشحات غدد بزاقی می‌شود.

مواد افیونی موجب تنبل شدن کبد گردیده راه ریختن صفرا به روده را منقبض و تنگ می‌کند و چون ترشحات پانکراس به خوبی در روده ها نمی ریزد یرقان ایجاد می‌شود و اثرات ناگواری در دستگاه گوارش دارد.

کلیه ها در اثر مصرف مواد مخدر دچار ورم می گردد و این اثرات منجر به تکرار ادرار از یک سو و اشکال در دفع ادرار توأم با در دستشویی دیگر می شود.

مصرف تریاک تارهای صوتی حنجره را تحریک کرده و به التهاب مزمن می انجامد و در نتیجه آهنگ صوتی معتاد غیر طبیعی می‌شود. به علاوه گاه بیماری برونشیت مزمن و آسم را در پی دارد ریه ها به محیط سازگاری برای بروز سل تبدیل می گردد.

چنانچه دود تریاک ریه را پر کند و باعث شود که اکسیژن لازم به خون نرسد تپش قلب تنگی نفس و سرگیجه ایجاد می‌شود. استعمال مواد مخدر سبب کم یا متوقف شدن میل جنسی می گردد. زنان معتاد خیلی زود نازا می شوند و در زمان بارداری با احتمال سقط جنین مواجه خواهند بود.

ضایعات و آسیب های مغزی و عصبی خشکی خارش و قرمز شدن و بالا رفتن حرارت پوست در نقاط مختلف بدن شکننده شدن ناخن ها ضعف عمومی ناراحتی و کندی تنفس خوشی دهان یبوست مزمن بی اشتهایی کاهش وزن انزواطلبی کاهش اسید معده و اختلال در هضم غذا تضعیف سیستم دفاعی بدن در مقابله با بیماری ها اختلال در دید وابستگی جسمی و روانی عصیانگری احساس خصومت احساس بی‌کفایتی و تنهایی و غیره از زیان های دیگر مصرف تریاک و فرآورده های آن است.

تریاک در انسان موجب مسمومیت حاد و مزمن می‌شود در مسمومیت ها که خیلی سریع بروز می‌کند ابتدا مرحله تحریکی فرامی‌رسد بیمار دچار سردرد سرگیجه و سنگینی سر و سپس احساس تشنگی شدید می شود و آنگاه فرد به خواب عمیق می‌رود و به سمت مرگ حرکت می کند.

مردمک چشم تنگ می شود و دیگر به تحریک یا نور پاسخ نمی دهد تنفس نیز خیلی آهسته می شود و از ۴ تا ۵ نفس در دقیقه تجاوز نمی‌کند مرگ ممکن است در طی چند دقیقه تا چند ساعت در اثر اغما و وقفه در تنفس پیش آید.

  • ترک تریاک
  • اعتیاد به تریاک
  • مرکز ترک اعتیاد تریاک
  • بهترین کمپ ترک تریاک
  • ترک اعتیاد تریاک
  • آثار مصرف تریاک