کمپ ترک اعتیاد ازگل
وسوسه اعتیاد به مواد مخدر
وسوسه اعتیاد به مواد مخدر
وسوسه اعتیاد به مواد مخدر

وسوسه اعتیاد به مواد مخدر و ترک آن، یکی از معظلاتی هست که بیماران به مواد مخدر با ترک آن مواجه هستن که این عمل نیاز به متخصصین این حوزه دارد، تا بیمار دارای اعتیاد به مواد مخدر بتواند از سختی و عوارض بیشمار ترک اعتیاد به مواد مخدر بکاهد.

با ما همراه باشید با شرط پنجم از ظروط یازده‌گانه درمان اعتیاد

ارزش‌های اخلاقی خود را بشناسیم و آنها را مستحکم کنیم. لیستی از ارزش‌های اخلاقی که به آن‌ها معتقد و پایبند بودم و به آنها اهمیت می‌دادم را روی کاغذ نوشتم، آنها را هر روز مرور می‌کردم. این‌ها اصولی بودند که من برای آنها ارزش زیادی قائل بودم.

گهگاهی از خود می‌پرسیدم، که آیا ارزش‌های دیگری هم هست که من احتمالاً از قلم انداختم و اگر جواب آن آری بود، آن ارزش را به لیستم اضافه می‌کردم تا از وسوسه اعتیاد به مواد مخدر بکاهم، این لیستی است که می‌نوشتم.

سلامت بدنی و سلامت روانی من در وسوسه اعتیاد به مواد مخدر بسیار مهم است.

سلامت معنوی و ارتباط با نیروی برتر ( خداوند) برایم خیلی مهم است. می‌خواهم شاداب و پر انرژی باشم و اگر موقتاً افسردگی و اضطراب به سراغم آمد، می‌دانم که این‌ها موقت هستند و ایمان دارم که می‌توانم بر تمام مشکلات غلبه کنم.

یکی دیگر از اولیویت های خاصی که باید از آن برخودار باشم سلات فکری است. هر وقت افکار منفی و پریشان به سراغم آمدند، من بلافاصله آنها را متوقف می‌کنم و به جای آنها افکار مثبت را جانشین می‌کنم.

خانواده من به خصوص خواهر و مادرم برایم مهم هستند، من نمی‌خواهم رفتاری انجام دهم که آنها را از خود برنجانم شادی و خوشنودی آنها شادی من هم هست.

دوستانی که از سلامت عقل و روان برخوردار هستند، دنبال ماده مخدر نیستند مثل جمشید و بابک برایم با اهمیت هستند من از مصاحبت آنها لذت می‌برم و دوستی‌ام را با آنها ادامه می‌دهم.

استقلال مالی و داشتن یک شغلی که بتوانم زندگی نسبتاً مرفهی داشته باشم جزو برنامه آینده من هستند.

با تیم درمانی کمپ ترک اعتیاد ازگل تماس بگیرید

وسوسه اعتیاد مواد مخدر

در ادامه به داستانی در مورد انگیزه های ترک اعتیاد و وسوسه اعتیاد به مواد مخدر می‌پردازم.

ارزش‌های بالای انسانی آنقدر مهم هستند که خیلی از مصرف کنندگان در زمان وسوسه اعتاد به مواد مخدر، به خاطر ارزش‌هایی که به آن‌ها معتقد هستند اعتیاد خود را برای همیشه ترک می‌کنند.

من داستان فردی را می‌دانم که وقتی مادرش به بیماری سختی مبتلا شده بود، اعتیاد خود را ترک کرده که از مادرش مراقبت کند. در طول چند سالی که مواد استفاده می‌کردند با مصرف کنندگان متعددی نشست و برخاست کردم.

آنها همه داستان‌های شبیه به من داشتند، آنها بر اثر شرایط محیطی و وقایع ناهنجاری به راه اعتیاد کشیده شده بودند، در اول لذت زیاد و هیجانی فراوان را تجربه کرده بودند، اما پس از گذشت زمان کم کم لذت و هیجان آن فروکش کرده و مصیبت‌هایی با خود به بار آورده بودند را زیر پا گذاشته و به رفتارهای ناهنجاری روی آورده بودند.

ترک اعتیاد مواد مخدر

اصلاح رفتارهای ناهنجار در زمان ترک اعتیاد

از جمله دزدی خیانت کلک و حقه و کلاهبرداری به دوستان و غیر دوستان و به فامیل‌های خود من می‌دانستم که ترک اعتیاد فقط کنار گذاشتن ماده مخدر به تنهایی نیست و باید تمام رفتارهای ناهنجار دوره ترک اعتیاد (اعتیادهای رفتاری و گفتاری) را هم کنار گذاشت.

یعنی در حقیقت یک زندگی سالم را شروع کرد‌.

من همچنین می‌دانستم که با کنار گذاشتن ماده مخدر تمام مشکلات شخصی برطرف نمی‌شود و زندگی پستی و بلندی زیاد دارد ولی این بدین معنا نیست که با برخوردن به ناملایمات ما از کوره در برویم و باز اعتیاد را از سر بگیریم.

باید برای مشکلات دنبال راه حل بود، ممکن است راه حل فوری پیدا نشود، اما جواب آن بازگشت و عود دوباره به مصرف مواد مخدر نیست.

باید بتوانیم آنقدر خودمان از لحاظ روانی و معنوی قدرتمند کنیم تا در مواقع ضرور مثل وسوسه و روبرو شدن با شرایط مصرف از خودمان و بهبودی مان دفاع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *