کمپ ترک اعتیاد ازگل
ترامادول و عوارض مصرف
ترامادول و عوارض مصرف آن
ترامادول و عوارض مصرف

مصرف ترامادول چه عوارضی را دارد؟

ترامادول و عوارض مصرف، این دارو گیرنده های تریاکی ( اوپیوئید ) را فعال و همچنین باز جذب سروتونین و نوراپی نفرین را مهار می‌کند. اما مطالعات اخیر، بروز هر دو پدیده را ثابت کرده اند. 

پس از مصرف این مخدر اثرات اعتیاد به ترامادول ظاهر می‌شود که میتوان با دیدن اين علائم به مصرف و اعتیاد او پی برد.

تعریق،  اسهال، خارش، سرخ شدن و خماری چشم ها،  عصبانیت،  از بین رفتن حافظه کوتاه مدت،  اختلالات خواب،  نگاهای طولانی مدت و بی دلیل به یک نقطه برخی از اين علائم هستند. 

با توجه به مشاهدات و بررسی‌های متخصصين مرکز ترک اعتیاد اُزگل گرایش مردم نسبت به مصرف مخدرهایی مانند ترامادول روبه افزایش است.

بنابراین بهتر است افرادی که به هر دلیلی از این دارو استفاده می‌کنند نسبت به عوارض آن نیز آگاه باشند. ترک ترامادول کاملا با علائم ترک مواد تریاکی شبیه است. مصرف ترامادول به مقدار بیش از ۶۰۰ میلی گرم در روز تشنج ایجاد می‌کند. 

وابستگی به ترامادول بعد از مصرف

بنابراین، باید در مورد مصرف همراه این ماده با دیگر آرام بخش ها و الکل هشدار داد. فردی که به ترامادول وابستگی پیدا می‌کند. ترک آن علائم ناخوشایندی را ایجاد می‌کند.

معمولا افراد نسبت به ترامادول تحمل پیدا می‌کنند به این معنی که آن ها باید دوزهای مکرر و بیشتری نسبت به قبل استفاد و مصرف کنند تا همان اثرات را احساس کنند در واقع حس سرخوشی و دریافت لذت برای فرد وابسته در اولویت می‌باشد.

در پاسخ، مغز با حضور مداوم دارو سازگار می‌شود. به دلیل هجوم ترامادول، مغز سعی می‌کند با سرعت بخشیدن و کُند کردن برخی از فرآیندها، خود را تنظیم و وقف دهد .

افرادی که کارهای سخت و سنگین انجام میدهند و مجبور هستند شب ها بیدار بماند برای رفع خستگی و انرژی داشتن از این دارو استفاده می‌کند.

کسانی که در روابط جنسی خود دچار زود انزالی می‌شوند برای برطرف کردن آن معمولاً به ترامادول روی می‌آورند.

بیمارانی که به علت درد در ابتدا با نسخه پزشک و سپس بدون مشورت با آن شروع به مصرف طولانی مدت این دارو می‌کنند.

معتادان به یکی از مواد افیونی که یا با هدف کاهش نشانه‌های ترک مواد یا جهت جایگزین کردن ترامادول با ماده مورد مصرف خود استفاده از این دارو را شروع می‌کنند که همه این چهار گروه با عوارض بسیار زیاد ناشی از مصرف ترامادول روبرو خواهند شد.

ویزیت بیماران کمپ ترک اعتیاد ازگل
کمپ ترک اعتیاد در تهران

ویزیت بیماران کمپ ترک اعتیاد ازگل

برای ترک این ماده مخدر با مشاوران کمپ ترک اعتیاد ازگل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *