کمپ ترک اعتیاد ازگل
بوپره نورفین چیست و چه فوایدی در ترک اعتیاد دارد؟
بوپره نوروفین چیست
بوپره نورفین چیست و چه فوایدی در ترک اعتیاد دارد؟

بوپره نورفین چیست و چه فوایدی در ترک اعتیاد دارد؟

بوپره نورفین یک آگونیست نسبی دارای ترکیبی از اثرات آگونیستی و آنتاگونیستی گیرنده های اپیودی است که در درمان وابستگی به مواد افیونی استفاده میشود. بوپره نورفین با نام تجاری سوبوتکس تمجیزک و با نام‌های دورفین تمجیزک دورجیزک جسنور و بوپره جیزک شناخته می شود و به جهت درمان وابستگی به مواد افیونی به کار میرود. بوپره نورفین در سم زدایی معتادان به مواد افیونی درمان نگهدارنده و درمان دردهای شدید کاربرد دارد نورفین در درمان وابستگی به مواد افیونی موثر است زیرا:

این ماده یکی از انواع درمان های نگهدارنده برای معتادان به مواد افیونی است. سایر موارد عبارتنداز: 1- متادون اگر از بوپره نورفین استفاده شود انتقال به متادون به سرعت ممکن است. 2- نالترکسون اگر از مورفین استفاده شود انتقال به نالترکسون در ۳ تا ۵ روز ممکن است.

قرض نروفن
فواید درمان نگهدارنده با بوپره نورفین یک) درمان نگهدارنده فرد را در وضعیت باثباتی حفظ می کند به طوری که فرد می تواند دوباره به زندگی خود سر و سامان دهد بیمار قادر است پس از مدتی به سمت کاهش میزان بوپرنورفین مصرفی برود به صورتی که درمان نگهدارنده را متوقف کند. دو) احتمال اوردوز در استفاده از بوپرنورفین به تنهایی بسیار کم است. سه) مشکلات بهداشتی کاهش می یابند به خصوص در مواردی که مرتبط با تزریق مواد هستند مانند ویروس های اچ آی وی هپاتیت b و هپاتیت سی عفونت های پوستی و آسیب به سیاهرگ ها.چهار) روزانه یکبار مصرف میشود و گاهی کمتر زیرا طول مدت اثر بوپرنورفین طولانی است.پنج) پرنورترین بسیار ارزان تر از مواد افیونی است. شش) قطع مصرف هروئین به معنای استفاده بیشتر از فرصت های زندگی است به طور مثال نشاط بیشتر فرد ارتباط صمیمانه و با ثبات بیشتر با افراد دیگر استقلال به کار و درآمد بیشتر.
معتاد کیست اعتیاد چیست

اثرات جانبی مصرف بوپره نورفین
بوپره نورفین معمولاً به خوبی تحمل می شود. البته عوارضی هم گزارش شده است. بیشترین علائم در شروع درمان ایجاد می شوند. به خصوص در هفته اول عوارض ممکن است به دلیل همراهی علائم ترک مواد افیونی و مصرف مورفین باشد. شایع ترین عوارض در زمان ترک بوپرنورفین ذکر شده است.
متاسفانه امروزه سوء مصرف نوع تزریقی آمپول بوپره نورفین بسیار شایع است که می‌تواند خود نیز عاملی در جهت گسترش ویروس اچ آی وی باشد. مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به مشکلات تنفسی، اغما و مرگ شود. استفاده از بوپره نورفین همراه ترک هروئین و سایر مواد افیونی مانند متادون احتمال تجربه علائم ترک را افزایش می‌دهد.
پس از استفاده طولانی مدت از بوپره نورفین کناره‌گیری از آن ممکن است منجر به علائمی شبیه به علائم ترک هروئین شود. البته علائم ترک به ویژه بوپره نورفین خفیف تر از متادون و سایر مواد شبیه افیونی است. علائم ترک در افراد متغیر است و اغلب شامل موارد زیر است علائم شبیه سرماخوردگی یا آنفولانزا، اختلال در خواب، سردرد، تهوع، تعریق، اختلال خلق، درد، کاهش اشتها. این اثرات معمولاً در ۲ تا ۵ روز اول به اوج می رسند و بعضی از علایم خفیف ممکن است هفته ها به طول بیانجامد.
مواردی که باید در مصرف بوپرنورفین به آن توجه کرد
یک) وجود مشکلات کبدی از جمله هپاتیت حاد دو) بیماری تنفسی سه) حاملگی و شیردهی هنوز ثابت نشده است که مصرف بوپرنورفین در حاملگی بی ضرر باشد چهار) مصرف بوپرنورفین می تواند موجب اختلال در رانندگی و کار با بعضی وسایل مکانیکی گردد.
بنابراین برخی از مشاغل برای مصرف کنندگان بوپره نورفین مناسب نیست.


گالری تصاویر کمپ ترک اعتیاد (ازگل)