کمپ ترک اعتیاد ازگل

کمپ ترک اعتیاد ازگل

ورزش و فرهنگ

مراحل ویزیت تخصصی بیماران

در کمپ ترک اعتیاد ازگل

بیماران در طول مدت درمان در کمپ ترک اعتیاد ازگل می‌تواند آزادانه از لوازم ورزشی موجود در مرکز استفاده کنند که شامل: میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، تردمیل، لوازم بدنسازی، میل، تخت شنا، شطرنج و…

با توجه به قطع مصرف مواد مخدر ورزش می‌تواند جایگزین خوبی برای همدردان و مددجویان عزیز باشد. آنچه مسلم است اینکه هر چه گرایش فرد به ورزش و فعالیت های بدنی بیشتر باشد گرایش به اعتیاد کمتر خواهد بود. به طوری که نوجوان و جوان ورزشکار با انگیزه و تمایل بیشتری از گرایش به اعتیاد دوری می‌کند.
ورزش و فعالیت های بدنی آثاری مشابه با مصرف مواد مخدر و روانگرادن همچون سرخوشی، نشاط، شادابی، تسکین درد، اعتماد به نفس، کاهش استرس و افسردگی در فرد ایجاد می‌کند و با ورزش فرد با دوستان بهبودی و سالم معاشرت دارد و از تنهایی و انزوا خارج می‌شود.  از طرفی با ورزش منظم عضلات و مفاصل سالم و قوی باقی می‌مانند و از زوال و تحلیل زودرس آنها جلوگیری می‌شود. 

مراحل درمانی بعد از ویزیت پزشک در کمپ ترک اعتیاد

 همچنین فشار های روحی و روانی کاسته شده و قدرت کنار آمدن با فشار های روحی و روانی زندگی روزمره در فرد تقویت می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت ورزش بهترین جایگزین و مناسب ترین راه برای پیشگیری از اعتیاد است. تاثیر مثبت نرمش و ورزش سبک برای معتادان تحت درمان در کمپ ترک اعتیاد شامل کاهش و رفع نیازهای روانی، احساسات منفی و اضطراب ناشی از ترک، کاهش ولع مصرف مجدد مواد مخدر، کاهش افسردگی و استرس، سلامت قلب و عروق، حفظ سیستم ایمنی بدن و احساس نشاط و سرزندگی است.
در کنار اهمیت ورزش می‌توان به فرهنگ سازی بین معتادین اشاره کرد که در کمپ ترک اعتیاد ازگل با برگزاری مراسمات مختلف در ایام سال با ایجاد شادی و جشن بیماران در حال بهبودی را انگیزه بخشید. مثلا جشن تولد پاکی بیماران که انگیزه بسیار مهمی برای تازه واردان می‌باشد. تزریق فرهنگ عشق، ایثار، محبت، رفاقت سالم، از خودگذشتگی،  فروتنی، همدلی، همیاری و… همه اینا در قالب برنامه های فرهنگی در مناسبت های مختلف در کمپ ترک اعتیاد ازگل به انجام می‌رسد.

چند نمونه از

ویزیت بیماران کمپ ترک اعتیاد

ورزش و فرهنگ

ورزش و فرهنگ

جشن شب یلدا

ورزش و فرهنگ

کمپ ترک اعتیاد ازگل

تصاویر محیط کمپ